• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,31
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,31
  • 28.12.14, 23:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aruanne lugejale

Hea lugeja! Kuna Äripäev soovib avatust ettevõtetelt ja poliitikutelt, on sobilik aasta lõpus anda aru ka enda tegemistest ja plaanidest. Aru annab peatoimetaja Meelis Mandel.
Meelis Mandel
  • Meelis Mandel Foto: Andras Kralla
Esmalt numbritest. Meediafirmana lõpetame selle aasta hinnanguliselt 13 miljoni eurose käibe ja 1,4 miljoni eurose tegevuskasumiga, kasvades üle kümnendiku. Ajaleht Äripäev (nimetagem seda kangekaelselt nii, kuigi digiplatvormi aripaev.ee ja toimetusega seotud suurte konverentside roll on üha suurem) lõpetab aasta hinnanguliselt 5 miljoni eurose käibe ja 0,4 miljoni eurose tegevuskasumiga.
Meediafirmana on Äripäeva lähemaks eesmärgiks taas Eesti käibe TOP 500sse tõusmine, kus me enne kriisi ka olime ja mille alumiseks piiriks järgmisel aastal hinnanguliselt 15-16 miljonit eurot. Koos käsiraamatute, ajakirjade, raamatute, seminaride, konverentside, teemaveebide, Delovõje Vedomosti, Akadeemia, Meditsiiniuudiste, infopanga ja Eesti juhiga me seda ka suudame.
Ajalehe Äripäev suurimaks väljakutseks järgmisel aastal on veebiarendamisse tehtud investeeringute vajalikkuse tõestamine tellijatele. Ühest küljest uute tellijate saamiseks, kuid esimene ülesanne on suhelda olemasolevatega.  
Kolmandik meie kümnest tuhandest tellijast on võtnud välja neile õigusega kuuluvad paroolid "võtmega" artiklite lugemiseks ja neist omakorda pooled kasutavad neid regulaarselt. Toimetuse ees seisab seega ülesanne ülejäänud meie tellijatele tõestada, et aripaev.ee täiendab paberlehte. Tõestada, et Äripäeva tellijana tasub tellimusraha mõistlikuks kasutamiseks lugeda mõlemat, paberlehte ja veebi. See on trend, mis toimub kogu maailmas ja ka konkurentide juures Eesti turul – kvaliteetne sisu muutub tasuliseks ja lugejal tekib vaikselt harjumus selle eest maksta. Tõsi, muutused ei toimi üleöö ja iga toimetus peab iga päev end tellijatele tõestama.
Tellijate veebi toomiseks ilmutame neil päevil veebis võtme all maakondlikud nimekirjad Eesti kõige kiiremini kasvavatest enam kui 1000 firmast, mis tänavu paberlehte ei jõua. Jaanuaris ilmutame võtmega veebis Dividendide TOPi osasid, mis paberlehte ei jõua. Veebruaris hakkame ilmutama võtme all veebiraamatut ühes Eesti lähiajaloo suurtehingus osalenud enam kui poolesaja ettevõtja edasisest käekäigust. Ja nii edasi. Lukus lugude arv meie veebis suureneb. Tellija, otsi, palun, võti välja! Kui ei leia, saatke kiri [email protected].
Sest Äripäeva toimetus on mu hinnangul viimase kümnendi tugevaimas seisus. Täiskomplekteeritus parimatest turul võtta olevatest inimestest, nii ringiga konkurentide juurest tagasi tulnutest kui noortest särasilmadest. Süveneb koostöö veebikeskusega, mille vilju saab järgmisel aastal nautida. Investor Toomase investeerimis- ja nõuandetegevus muutub järgmisel aastal selgelt aktiivsemaks. Tuleme välja eraldi väikeettevõttele mõeldud rubriigiga. Hakkame koos partneritega ellu puhuma varjusurmas viibivat Eesti kapitaliturgu.
Jätkame järgmisel aastal koos koostööpartneritega mitmesuguste eriprojektidega. Koos LHVga (veel on aega mõnel firmal kaasa tulla) jätkame süvendatult Gaselli-liikumisega, mis väärtustab kiiret kasvamist. Avaldame koos Delovõje Vedomostiga järgmisel aastal üle poolesaja loo kiiresti kasvavast firmast ehk gasellist. Veebruari lõpus teeme Gaselli kongressi, mille inspireeriv kava juba koos, jälgige reklaame.
Koos Mootor Grupi, Saku Õlletehase, Tallinna Kaubamaja, Danske Banki ning EMT ja Elioniga jätkub väärikate auhindadega kolumnikonkurss Edukas Eesti, mille ühes viimati ilmunud loos tehti näiteks ettepanek muuta riigikogu valimised tasuliseks.
Plaanime sügisel viia maakondade huvitavad ettevõtjad gümnaasiumitesse, et ärgitada ettevõtlusvaimu noorte seas. Kui uskuda filmi „Nullpunkt“ suurt menu, tahavad tänapäeva noored väga kohaneda, eks proovime omalt poolt aidata eristuda ja mässumeelsust suurendada.  
Koos Pohjola pangaga (koostööpartnerite nimekiri täieneb) käivitame järgmisel aastal süsteemse TOPi liikumise, millega tunnustame edukaid ettevõtteid. Hõlmab see enam kui poolesaja erineva edetabeli ja artikli nii veebis kui paberis, TOP100 balli ning samuti üritustesarja maakondades.
Kui üritustest rääkida, siis üsna lõpusirgel on 20. juubeliaastat tähistava Pärnu juhtimiskonverentsi ettevalmistus, kuhu on lubanud kõnelema tulla Balti- ja Põhjamaade üks kõlavama nimega juhte. Käivitunud on ka Eesti suurima majanduskonverentsi Äriplaani kava ettevalmistused. Äriplaanile loodame järgmiselgi aastal Björn Wahlroosiga sama masti välisesinejat ning mitmeid väljapaistvaid Eesti kapitaliste. Äripäeva ja meie teemaveebide alt tulevate seminaride, konverentside ja koolituste maht teeb üldse järgmisel aastal rekordi, siit peaks iga juht endale sobiva leidma.
Head vana aasta lõppu ja head uut aastat! Tankige pühade ajal siis hoolega. Nii odavat kütust kui energiat järgmiseks aastaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele